tiistai 12. tammikuuta 2016

Uusi aukeama leikekirjaan

Pitkästä aikaa leikekirjan parissa. Kokosin aukeaman lähtökohtana paikat, joissa on hyvä olla. Toiselle sivulle tuli kirjastonäkymä (ihana Rikhardinkadun kirjatorni) ja toiseen uimahalli, taitaa olla Yrjönkadun halli Helsingistä - en ole siellä muuten ikinä vieraillut, käyn Mäkelänrinteessä, joka harmi kyllä menee remonttiin yli puoleksi vuodeksi. Näihin kuvakollaaseihin olis nyt katsottuna voinut laittaa vielä enemmän kerroksellisuutta, mutta apua apua, leikekuvien varastoni alkaa olla tyhjä. Minulle ei tule mitään sellaisia lehtiä, joista kuvia saisi leikeltyä. Pitää kysyä, josko siskon varastoista löytyisi, tai sitten huhuilla kotisaaren kierrätysryhmässä vanhojen kuvalehtien perään.



Minulla on kesällä vanhentumassa passi, joka on ainoa voimassasoleva henkilötodistukseni. Henkilökortin ajattelin hankkia, en matkusta Viroa pidemmälle kuitenkaan, ja se olisi kätevämpi kuljettaa lompakossa. Mutta ongelma! Ei voi ihminen mennä pakkassäällä ja lumipyryssä passikuvaan, kun tukka nousee sähköisenä kohti kattolamppua, kun pipon ottaa päästä. Hah! Odotamme siis vielä jonkin aikaa ennen passikuvaan ja poliisin pakeille menemistä.

14 kommenttia:

  1. Upea kirjasto! Minusta kirjastot, sekä vanhat että uudet, ovat lähes poikkeuksessa ihania. Uimahallikin näyttää kauniilta.

    Hih, se vasta olisikin passikuva, jossa hiukset sojottaisivat ylöspäin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Rikun" kirjasto on Helsingin kaunein. :)

      Poista
  2. Minäkin olen tehnyt lehtikuvista leikekirjaa, on ihan hauskaa sommitella kuvista joku näkymä, ilmaista ja hauskaa:) Leikekirjoina minulla on kaksi vanhaa tarra-albumia, josta on ne muovit otettu pois ja vain pahvisivut jäljellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minua vähän harmittaa, että aloin tehdä leikekirjaa tavalliseen ruutuvihkoon. Pohjasivut saisivat olla tukevammat ja ilman niitä ruutuja...

      Poista
  3. Ihana idea tuo leikekirja!! Teen vähän samanlaista, mutta liimailen kuvia korteiksi ja lähetän ystäville. Mutta näin saisi tallennettua kivoja tunnelmia kuvien kautta itsellekin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on joka aukeamalla joku teema, tosin löyhästi. Korttejakin olisi kiva kokeilla tehdä leiketekniikalla.

      Poista
  4. Ihana idea tämmöinen leikekirja. Minä olen tehnyt sielukortteja https://picasaweb.google.com/113628267065118601029/SoulCollage, jotka ovat kooltaan 12,5 cm x 20 cm, mutta mikä idea onkaan laittaa sielukortit kirjaksi

    VastaaPoista
  5. Minulla jäi Karvapuusti-blogini tauolle, mutta pidän toista blogia, jossa on hieman laajemminkin aihepiiriä - tervetuloa tutustumaan :) http://hetkimajassa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun vinkkasit, Marru. Tulinkin jo lukijakuntaan. ^_____^

      Poista